Cíle předmětu (anotace)
Náplní daného předmětu je státní závěrečná zkouška z oblasti řízení kvality a řízení změn. Student by měl v rámci státní zkoušky prokázat znalost základních pojmů, principů z oblasti řízení kvality a řízení změn a jejich aplikaci v konkrétních úlohách.
Požadavky na studenta
Student musí prokázat znalost uceleného přehledu základních pojmů a principů řízení kvality a řízení změn, reagovat na konkrétní dotazy a základní teoretické poznatky aplikovat na příkladech z praxe.
Obsah
Zkušební okruhy: 1. Význam kvality 2. Koncepce a principy managementu kvality 3. Koncepce managementu kvality na bázi norem ISO 4. Koncepce managementu kvality na bázi TQM 5. Vrcholové vedení v systémech kvality 6. Ekonomika kvality 7. Kvalita v předvýrobních etapách 8. Kvalita ve výrobě 9. Kvalita v povýrobních etapách 10. Lidský faktor v systémech kvality 11. Metody zlepšování kvality 12. Audity 13. Environmentální systémy řízení 14. Úvod do řízení změn 15. Změny v řízení organizací 16. Příčiny a druhy změn 17. Proces řízení změn 18. Modelování řízených změn 19. Řízení strategické změny 20. Nástroje řízení změny 21. Řízení rizik 22. Krizové řízení 23. Řízení inovací
Předpoklady - další informace k podmíněnosti studia předmětu
Získané způsobilosti
Student zná základní pojmy, teoretické principy a metody používané v oblasti řízení kvality a řízení změn. Získané teoretické znalosti je schopen uplatnit v praxi.
Garanti a vyučující
Literatura
OCHRANA, F., PŮČEK, M. (2011). Efektivní zavádění a řízení změn ve veřejné správě. Praha : Wolters Kluwer Česká republika.
VEBER, J. A KOL. (2006). Management kvality, environmentu a bezpečnosti práce. Praha: Management Press.
NENADÁL, J., NOSKIEVIČOVÁ, D., PETŘÍKOVÁ, R., PLURA, J., TOŠENOVSKÝ, J. (2008). Moderní management jakosti - principy, postupy, metody. Praha: Management Press.
VEBER, J. (2007). Řízení jakosti a ochrana spotřebitele. Praha: Grada Publishing.
BEDNÁŘOVÁ, D. (2013). Řízení kvality. Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích, Ekonická fakulta.
LIKER, J. K. (2008). Jak to dělá Toyota. Praha: Management Press.
IMAI, M. (2007). Kaizen metoda, jak zavést úspornější a flexibilnější výrobu v podniku. Brno: Computer Press.
VEBER, J. A KOL. (2009). Management: základy, moderní manažerské přístupy, výkonnost a prosperita. Praha : Management Press.
Norma ČSN ISO 9001: 2008. 2010.
KUBÍČKOVÁ, L., RAIS, K. (2012). Řízení změn ve firmách a jiných organizacích. Praha: Grada.
KOTTER, J.P. (2008). Vedení procesu změny. Praha : Management Press.
Vyučovací metody
Hodnotící metody
Ústní zkouška
Stáhnout jako PDF